tisdag 25 mars 2014

Det gäller att ta vara på varje stund

Måste passa på att uppdatera bloggen när jag har en timme ledig innan Melker ska hämtas hem från pappa. Jag njuter av att ha mycket på gång, det här med bygget är verkligen så himla roligt! Men är det månne tänkt att man ska hinna ta hand om det nuvarande hemmet också? Äh, det får bli en ordentlig storstädning sen när vi flyttar!
Att sen sömnproblemen verkar dyka upp igen är däremot inte lika roligt. Det är nästan för många idéer som passerar hjärnan, dygnets ljusa timmar räcker inte till. Men jag räknar med (och hoppas på) att det är ett tillfälligt problem och passar på att utnyttja de vakna nattetimmarna till att utveckla våra företag istället :)

Vad har vi fått gjort den senaste veckan då? En hel del faktiskt, fast det inte blir så många timmar per dag vi hinner vara på bygget.


Efter tapetrivning, grundmålning och spackling var det äntligen dags att ta itu med tapetsering! Jag tog min mamma till hjälp, hon precis lika oerfaren som sin dotter. Och vet ni, med lite humor går det mesta!



Vi valde att sätta en grundtapet (till 100 % gjord av återvunnet material), som jag sen målat på.
Som målfärg har jag använt Mur- och putsgrund (mineraalimaali) ljusgrå från Biltema. Vet inte riktigt hur jag ens hamnade in på den färgen, men fick för mig att jag skulle testa den i matsalen. Och här är den nu och jag är riktigt nöjd!


Och ja, tanken ÄR att den ska vara sådär fläckig och "halvfärdig". Ändrar vi oss så blir det att måla ett varv över det hela. Men just nu känns det här rätt. På tre väggar har vi nu grått och på sista väggen blir det en lövtapet med svart bas. Jag bara väntar på att vi ska få dit den, ska bli så roligt att se helheten!


Benny har hållit till i wc/badrum.




Spännande att se hur det mönstrade kaklet skulle passa in!




"Jag trodde inte på det här, men jag får nog medge att du hade en ganska bra plan här!" Det var Bennys kommentar när han lagt golvet klart, jag fick godkänt! Och ja, jag tycker det blev riktigt snyggt!


Sen ska det fogas också. Svarta väggen + golv borde bli klart ikväll. Rörmokaren är beställd till slutet av veckan, sen har vi ett wc! Tänka sig!


Mini-snickaren han vill testa på allt som Benny gör. Förstås.



Och jag fortsätter måla.



Och måla.

På andra våningen har vi också kommit igång. Om allt går enligt planerna så kommer vi där att ha tre rum istället för två innan veckan är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar