söndag 16 februari 2014

Den som spar han har


Tvättar du ur och sparar dina gröt- och blomjordspåsar?
Nej, inte jag heller. Men tidigare generationer gjorde så, bland annat de här hittade jag i en påse i skåpet idag!

Lite trötta barn vi hade med oss vid bygget idag, så det blev inte så mycket gjort. Men alltid kommer man ju lite framåt, bland annat nästan all bastuinredning och -panel är nu utriven. Snart åker väggen också, kanske det blir nästa helg det - då har vi nästa gång tid att jobba.

Sambon Benny är egenföretagare, han har sitt snickeri här hemma. Just nu är där mycket jobb, så renoverandet - åtminstone den mest effektiva delen - koncentreras till helgerna.
Själv har jag också mitt eget företag Happy Monday och kan ganska långt styra över mina arbetstider själv, absolut bästa jobbet har jag förresten, om du frågar mig!
Jag har mest sysslat med att riva tapeter idag. Många lager tapeter. Undrar nu om jag ska packa ner ångtvätten och testa med den på tapeterna, nån som gjort det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar