lördag 8 februari 2014

En början

Idag var dagen när vi fick kavla upp ärmarna för första gången och ta itu med skapandet av vårt drömhem!
Eller vi och vi, det var bara jag, sambon har väldigt mycket jobb för tillfället så han fick snällt stanna hemma i sin snickeboa.

Men jag började på! En stor del av alla skåp och lådor har mina fastrar, farbror och far städat ur men vi har kommit överens om att de får lämna kvar sånt som ingen behöver eller vill ha, så tar vi hand om att få sakerna vidare. Så min dag handlade om att sortera; främst kläder.
Och så kunde jag inte låta bli att pilla lite på tapeten i ena rummet, bara för att få börja på, liksom!
Det här kommer att bli SÅ bra! Jag tror det är först nu när jag verkligen får ta itu med det praktiska som jag inser hur mycket jag faktiskt längtat efter det här projektet. Projekt Vårt Hem!

Fungerande radio hade jag, så behövde inte ens känna mig ensam.


Och besök fick jag! Hoppas besökarna dyker upp också sen när vi flyttat in!

Nu väntar jag mest bara på att det ska bli läggdags så att det snabbt blir ny arbetsdag, det kliar i fingrarna vill jag lova!


1 kommentar:

  1. vad jätteroligt att höra! det är nåt speciellt med ett alldeles eget nytt hus att greja i!

    SvaraRadera