söndag 8 juni 2014

Okej, vi är där om några minuter

Kan inte säga annat! Vi har världens bästa mommo och moffa!
Många gånger om!

De hämtade barnen för en överraskningsutflykt imorse.
Vattenflaskor och simkläder med och så iväg!
Inte långt härifrån finns Seljes semesterby och ditåt styrde de.
Bad. Picknick. Lek. Och två närvarande vuxna.
Och så till på köpet pizza på det.
Inte konstigt Melker valde att kasta en sko mig i huvudet när jag kom för att hämta dem (jag har lyckats bra i min uppfostran, som ni hör).

En toppendag verkade de ha haft!

För oss som stannade hemma blev det jobb. Själv åkte jag iväg till butiken för att packa lite paket. Och sambon han tog sig an källaren. Rensa och röja är det som gäller.


Jag måste säga att jag beundrar honom för att han orkar! Själv har jag tappat gnistan lite, har just nu inte alls lust med allt skräp. Och lådor som borde sorteras. Usch och fy.
Men Benny han plockar. Och sorterar. Och kör bort skräp.

Här sorterade han fram ett hörn i källaren som småningom ska bli hjälpkök. 
Det var egentligen inte alls här vi tänkt bygga det. Men det var en idé han hade fått en kväll och jag kan bara hålla med om att jag tror det blir mycket bättre än vi planerade till en början!


Till höger i bild - alltså delvis under trappan - planerar vi nu tvättmaskin + torkskåp.
Också ett handfat ska in där nånstans.
Till vänster blir det nån form av förvaringshyllor.

Bakom dörren i mitten döljer sig potatiskällaren. Vi gissar att det blir för varmt för potatis och sylter i det utrymmet när vi värmer upp kommande hjälpköket, så det lär bli förvaringsutrymme för annat. Men vi har ju massor av "annat", så det är behövligt!

Till vänster, framåt från sopborsten, finns ett stort rum. Där hade vi först tänkt oss kombinerad dusch och hjälpkök. Men nu öppnar det ju upp nya möjligheter för det... Att planera och drömma - det är vi bra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar