torsdag 27 mars 2014

Lite som vi vill

Ett tag var vi inne på att bygga nytt hus åt oss. Ja, innan vi tog itu med dethär projektet vi har på gång, alltså.
Men idag är jag så väldigt glad att vi valde renoveringsalternativet!
Med ett nytt hus tror jag att jag skulle ha känt mig mera tvungen att följa oskrivna regler och göra allt "som-man-ska". Nu gör vi som vi tycker och det behöver inte vara så noga!

De här golvlisterna i spånskiva gav oss en idé..


Varför köpa färdig golvlist som metervara? Vi får se..

Och igår fick jag äntligen tapetsera mitt kokboks-skåp!


Här fanns tidigare en städskrubb, som vi rev bort för att få en halv kvadratmeter till i vårt wc. Dörren lämnades kvar och här är nu alltså ett ca 10 cm djupt skåp, 45 cm brett. Svarta tavellist-hyllor, dit med kokböckerna och så fast med dörren. I like surprises!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar