söndag 16 mars 2014

Söndag kväll

Veckan är snart slut och vi pustar ut. Typ.
Imorgon har vi lovat barnen att det blir en hemmadag. De är annars vana vid att vi är väldigt mycket hemma, vi trivs alla bra med det. Men nu har vi inte den möjligheten, så är det bara. Nästan varje kväll är det damm och spackel och målfärg som gäller. Lyckligtvis verkar barnen trivs bättre och bättre på "bygget" hela tiden, de tycker om att se på (och testa på) hur man målar, kaklar och sågar!

Bortre väggen i wc blir svart


Resten blir vit
Det är klart, förutom fogmassa.
Och jag inser att jag verkar ha fått nån smuts på kameran..


Jag fick äntligen orsak att packa upp slipmaskinen jag fick för ett år sedan, eller är det kanske redan ett par år, när jag tänker efter?


Jag övar mig på golvslipning inne i klädskrubben. Där är det så där passligt "detgördetsamma" hur slutresultatet blir.


Barnen har satt igång med vårbruket, tror jag.


Har du nåt lämpligt jag kan göra? frågade jag av Benny igår.
Nej, inte direkt, blev svaret.
Så jag fick hitta på nåt då. Reslutatet blev det här.
Den ursprungliga planen var att måla på befintliga tapeter i trappuppgång och övre hall.
Men planer är ju till för att ändras på, eller hur?

Vis av gårdagens erfarenheter, bad han mig hacka bort gamla stenar och murbruk, när jag gick och såg sysslolös ut idag.
Här ska vår vita pönttöuuni stå om nån månad, hoppas vi!


Men de där stenarna...det räckte ju inte hela dagen, så jag fortsatte med tapeterna i nedre hallen.
Jag gissar vi inte hinner tapetsera här innan vi flyttar. Men grundmåla, det hinner vi.
Och hellre river jag tapeterna nu, än när vi redan flyttat in. För det dammar en himla massa. Host host, säger jag.


Se vilken fin tapet här funnits! Jag blev riktigt sugen på att söka fram nån liknande att hänga upp!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar