torsdag 27 mars 2014

Tjugosjätte mars

Har jag alls visat bilder på övre våningen? Jag tror inte det. Så här ser det ut i det som ska bli barnens rum:


Till vänster


Rakt fram

Till höger

Alkoven

Eller ja. Så såg det ut. För 26.3 blev nämligen dagen när barnen fick varsitt rum. Väggdags!


Alla tre männen i mitt liv på en och samma bild!
Och solen, ser ni solen! Härligt med ljus!

En vägg rakt mot fönstret, så att det blir lite dagsljus till dem båda.
Tanken är att vi byter fönster småningom, men tills vidare så här!

En byggare är guld värd! Att han sen råkar vara den jag bor med gör det hela ännu bättre!

Skivorna upp.
Och här verkar nåt intressant projekt vara på gång.

Och så på med skivor också på andra sidan.

Den nuvarande dörrkarmen in till rummet lämnas kvar. Och till det nån form av draperilösning som sneddar fram till respektive karm / vägg. Vi planerar att göra så för att spara utrymme, en dörr kräver ju en hel del space runt sig för att kunna öppnas.

Och här, gott folk, här har undertecknad spacklat!
Vilken chans att få lära sig en massa olika arbetsmoment! Vem vet vad jag ännu kommer att ha nytta av, framtiden ligger öppen och spännande!


Så hann vi måla också! Sidengrå väggfärg från Biltema blev det i Melkers rum. Han verkar nöjd :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar