torsdag 22 maj 2014

Blomster

Här i byn har vi Österbacka trädgård
Ett perfekt utflyktsmål en onsdag förmiddag. Det blommar. Och blommar mera. Och sen ännu mera.
Det är roligt att gå runt där och bara njuta!

Och så händer det ju att man kommer hem med något smått.
Min mamma har förresten lärt mig ett bra knep - man köper bara lite åt gången, så får man åka dit på nytt igen några dagar senare. Och kanske en eller två gånger till sen ännu. Och det känns inte som så stora utgifter och man får beundra blomsterprakten många gånger ;)

Den här veckan har jag hunnit vara till Österbackas två gånger.
Rosa och vitt blev det första gången. Det är ovanliga färger för mig. Jag har varit mer den gul-orange-röda typen.
Men nu märker jag att jag dras till lugnare färger.

Kikade redan första gången på nyheten svart petunia. Riktigt svart, inte bara låtsas-svart.
Och jag kunde inte glömma dem. Så igår åkte Melker och jag och hämtade några plantor av de svarta.



Och lite vitt till, det blir snyggt ihop!
Melker han sökte och sökte, han skulle ha tulpaner. Till sist hittade han - och kom kånkande på en pelargon! Så en pelargon fick det också bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar