söndag 18 maj 2014

Skatter från naturen

Nu! Precis NU är den bästa tiden på året!
Allting grönskar, men man har ännu inte hunnit se sig mätt på det gröna.

Nässlor. Tallbarr. Och lite vackert för ögat.


Nässelplättar blev vår lunch.
Plättar är förstås inte det mest hälsosamma lunchalternativet, men lite bättre känns det åtminstone när man slänger ner en hög med nässlor!

Tallbarren har jag i en kanna med vatten.
Det verkar som om jag gått och blivit lite smått pollenallergiker de senaste åren. Eller så tajmar jag bara mina förkylningar till den här årstiden?
Hur som helst kom jag plötsligt ihåg det här, som jag testade på för ett par år sedan.
Då inbillade jag mig åtminstone att det hjälpte lite. Så det drack jag en tid. Tills jag närapå storknade av tallbarr i halsen, jag slarvade med att sila innan jag drack ;)
Men nu när jag blivit äldre, och därmed klok och vis, ska jag se till att inte ha barren med i glaset. Och så tror jag jättehårt på att snuvan försvinner!

Blommorna. Ja, de står där i sitt lilla snapsglas och gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar